Hieronder zie je een overzicht van bug-fixes en uitbreidingen e.d. in Assistent. De versies zijn niet doorlopend genummerd. Tussenliggende nummers bevatten alleen kleine, vaak cosmetische aanpassingen óf patches voor individuele gebruikers.
Er zijn twee soorten updates:
Minor update
updates zonder conversie van de data - meestal snel geïnstalleerd
Major update
updates met conversie van de data - kunnen geruime tijd in beslag nemen.
De versie waarmee je werkt wordt aangeduid met een versienummer dat bestaat uit 4 digits (bijvoorbeeld 2020.10.151.24) waarvan alleen de laatste twee van belang zijn (de eerste en tweede digit geven het jaar en de maand van de release aan). Als er een update beschikbaar is bepaalt de derde digit (in het voorbeeld 151) of een conversie gaat plaatsvinden. Als de update een hogere derde digit heeft dan de versie waarmee je nu werkt kun je een conversie verwachten. In alle andere gevallen dus niet.
We adviseren de beschikbare updates zo spoedig mogelijk na het verschijnen te installeren. Uiteraard helpen we je hierbij graag!
12-04-2022 - 2022.12.151.36 Minor update
Nieuw in Assistent!
- Spellingscontrole ingebouwd.
Opgeloste bugmeldingen
- De lichtkrant opent niet meer in Internet Explorer maar in de standaard browser ingesteld in Windows.
- De foutmelding bij het zoeken naar een Maatschappij voor de schade tegenpartij is opgelost.
- Bij het verdichten van de provisie in de RC werd de laatste maand niet meegenomen.
- ADN: de waarden INGDTW, INGDATW en INGDAT worden voortaan alleen gevuld indien ze voorkomen binnen de entiteiten PP, PK of PO.
- Op de schermen 'Nieuwe Nota's afdrukken/verzenden' en 'Nieuwe facturen afdrukken/verzenden' worden nu alle nota's en facturen correct getoond.
- Bij een losse polis (PP) en een pakketmantel (PK) is de premiebetaler zichtbaar. Bij een pakketonderdeel (PO) mag geen andere premiebetaler worden gekozen en zijn deze velden grijs.
- Tijdens het verwerken van ADN-berichten, bij gebruik van een kantoorfilter waar de systeemklant niet zichtbaar is, werd de systeemklant voor de tweede keer aangemaakt waardoor een foutmelding ontstond.
- De vraag voor het eerst verwijderen van de ingelezen berichten bij het verwerken van ADN-berichten kan nu uitgezet worden via een gebruikersinstelling. Let op: de ingelezen berichten worden dan automatisch verwijderd.
- Op het scherm Dagstaat bijwerken kunnen bij omschrijving nu 250 karakters ingevoerd worden
- Op het scherm Dagstaat bijwerken kan in de combobox 'voor klant' nu gezocht worden.
20-01-2022 - 2022.1.151.35 Minor update
Nieuw in Assistent!
- Er kan nu bij een polis worden gekozen om alle dekkingscodes te zien of alleen de dekkingscodes te zien die bij de branchecode horen. Dit stel je in via de gebruikersinstellingen.
- Voor de koppeling met My TP worden alleen vervallen polissen meegenomen als het vinkje ‘Vervallen polissen negeren’ niet aan staat bij de gebruikersinstellingen.
- Het scherm Periodieke Facturen toont nu ook de jaarbedragen.
- Declaraties worden nu meegestuurd bij het e-mailen en het printen van de facturen. In het scherm Facturen klanten – Nieuwe facturen afdrukken/verzenden is een kolom ‘declaratie’ toegevoegd. Hier wordt een * getoond als er een declaratie is. Met de rechtermuisknop kan de declaratie geopend worden.
- Kopie facturen kunnen nu als afzonderlijke PDF-bestanden opgeslagen worden. Vervolgens kunnen deze in een programma zoals bijvoorbeeld Yuki worden geïmporteerd.
- De beursverdeling is toegevoegd op polis-niveau. Daardoor kunnen polissen worden voorzien van een maatschappijverdeling. Boekingen worden automatisch over de betrokken maatschappijen verdeeld.
- In het overzicht “Boekingen op polisnummer XXXXXXXXXXX” wordt nu het juiste polisnummer weergegeven.
Opgeloste bugmeldingen
- Het scherm Muteren declaratie kon niet worden afgesloten als de declaratie al gefactureerd was.
- In de module Boekhouding – Overzichten – Kostencrediteuren (OPL) was een verschil aanwezig tussen de Openstaande Postenlijst en de Crediteurkaarten.
- Het afsluiten van een boekjaar werkte niet goed. Het journaal van het betreffende boekjaar wordt nu in een separaat bestand ondergebracht (bijv. adm_boekjaar_2020). Hierdoor wordt het journaal van het lopende boekjaar aanzienlijk verkleind en daardoor versneld.
- Bij het verdichten van de provisie in de rekeningcourant werd de laatste maand niet meegenomen.
- Bij het toevoegen van een handtekening aan een e-mail werd de bestaande e-mailtekst overschreven.
- Als er in de online versie een sterk wachtwoord was aangemaakt, kon dit sterke wachtwoord niet gebruikt worden in de kantoorversie wanneer deze werd gestart.
18-11-2021 - 2021.11.151.33 Minor update
Nieuw in Assistent!
- Een pakketonderdeel kan niet langer door een andere klant worden betaald. Het onderdeel moet eerst worden omgezet kin een losse polis waarna de premiebetaler kan worden aangepast.
- De ALT-F4 menukeuze is verwijderd.
Opgeloste bugmeldingen
- Bij de dekkingscodes kan nu worden gekozen voor “0” “n.v.t.”.
- De instelling "branchecodes alfabetisch" bleef niet altijd bewaard.
- Klanten: sommige entries bij Burgerlijke Staat bleven niet bewaard bij opslaan.
- Het zoeken naar gekoppelde klanten werkte niet goed.
- Het afsluiten van een boekjaar is aangepast: de tabellen adm_dagboek en adm_journaal worden opgesplitst in jaargangen: adm_journaal_2019, adm_journaal_2020, etc.
- De OPL crediteuren sloot niet aan bij de balans.
08-10-2021 - 2021.10.151.32 Minor update
Nieuw in Assistent!
- Koppeling met het vergelijkingsprogramma My TP. Geen handmatige of dubbele invoer meer! Wat is het en hoe werkt het? Klik hier
LET OP: Bij het maken van een voorstel in My TP kan de bestaande situatie worden meegenomen vanuit Assistent. Bij de aanwezige polissen moet dan wel gebruik worden gemaakt van de optie “Premie berekenen”. Vul dan bij elke polis/onderdeel de juiste dekking in en My TP schotelt je de premies en voorwaarden snel voor: - Op verzoek van gebruikers is de systematiek voor het verwerken van PMB-berichten uitgebreid (n.a.v. het introduceren van de nieuwe manier sinds mei dit jaar). PMB-berichten kunnen nu – naar keuze van het kantoor – op 2 manieren worden verwerkt:
Op de nieuwe manier: automatisch. Dan kan echter tot nader order géén gebruik worden gemaakt van het samenvoegen van pakketonderdelen.
Op de oude manier: geheel handmatig, met maximale controle. Hierbij kan ook een vrije tekst op de nota worden geplaatst.
Je kan je voorkeur aangeven bij je de instellingen voor jullie als kantoor en dat doe je bij de Constanten, tabblad Koppelingen. Druk op CTRL + ALT + C of ga in Assistent Links bovenin naar Bestand - Muteren vaste bestanden - Constanten - tabblad Koppelingen. Voor gebruikers is de ingestelde manier de manier die bij de Constanten is ingesteld, want dit is per kantoor, niet per gebruiker.Krijg je de melding: "Er zijn niet verwerkte boekingen aangetroffen? Wil je deze eerst verwerken?" De allereerste keer staan er nog berichten in en die moeten eerst verwerkt/verwijderd worden, anders kan er geen nieuwe manier ingesteld worden. Ga naar Constanten, tabblad Koppelingen en dan kies je voor de "oude manier":
Als je dit hebt aangevinkt, ga je terug naar het EBV berichten scherm, verwerk de openstaande berichten en dan dien je ze allemaal te verwijderen.
Als je berichten hebt opgehaald, moet je alles afwerken, tot alles leeg is en dan ga je pas opnieuw halen.Hulp nodig of wil je uitleg over de oude of nieuwe manier? Bel ons even, we zitten voor je klaar om je te helpen!
03-09-2021 - 2021.9.151.31 Minor update
Opgeloste meldingen/bugs
- Bij de jaarafsluiting trad soms een foutmelding op
- Op een boekingsregel kunnen nu de voorgaande waarden weer worden overgenomen door op INS te drukken
- Bij het boeken van openstaande posten gaf het OPL-scherm in sommige gevallen niet alle openstaande posten weer
- BTW-boekingen gingen niet altijd goed
- MT940-import werkt nu weer zoals het hoort voor ING, ABN/AMRO en Rabobank
- Dagstaat muteren: berekening gecorrigeerd
- Aplaza/DBS: het verplaatsen van meerdere documenten tegelijk ging niet altijd goed
- Bij import uit Adviesbox/HDN-bestand werd geen mandaatnummer aangemaakt
- De alfabetische sortering van de branchecodelijst in een polis werd niet onthouden
Nieuw in Assistent!
- Het afdrukken/verzenden van periodieke facturen kan worden onderdrukt (wél boeken, géén factuur)
- kopienota's kunnen nu op de nieuwe manier worden afgedrukt (sjabloonkeuze)
- De overzichten PolissenNieuw en PolissenVervallen kunnen nu worden geëxporteerd naar CSV
- Op het klantscherm worden nu sterretjes getoond bij het tabblad "gekoppelde klanten" als er gekoppelde klanten zijn
15-06-2021 - 2021.5.151.30C Minor update
Opgeloste meldingen/bugs
- Collectiviteiten worden in een polis nu (weer) gesorteerd op omschrijving
- Aplaza vanaf de klant en Aplaza vanaf de polis zijn tijdelijk uitgeschakeld
- Kolommenbalans geeft nu weer de situatie weer op een moment en niet over een periode
- De datum van EML-bestanden wordt nu weergegeven als “Assistentdatum”. Die datum is ongevoelig voor de Windows-indexeringsfout
- Als de nieuwe notitiemethode wordt gebruikt is het scherm “oude notities” readonly
- De afwijkende premiebetaler kan nu worden ingesteld zoals het hoort. Bij de eerste keer openen van dit scherm wordt een uitgebreide handleiding getoond.
- In sommige gevallen werd de RekCrt-provisie onjuist nulgesteld.
Nieuw in Assistent!
- Woonplaatsen kunnen nu in één keer worden omgezet in hoofdletters (Constanten, Algemeen)
- ADN-berichten kunnen nu weer worden bekeken
- Locking kan nu worden aangestuurd in ass20.ini – standaard is lpPessimistic (deze instelling voorkomt de melding “dit record is in gebruik bij een andere gebruiker”).
- Alle Burgerservicenummers (BSN’s) kunnen in één keer worden nul gesteld (Constanten, Algemeen)
- Het belang op het klantenscherm neemt nu eventueel ook periodieke facturen mee
- Lijst “burgerlijke staat” bijgewerkt
- Op het scherm nota’s/facturen afdrukken/verzenden kan de gebruiker nu een sjabloon kiezen dat wordt gebruikt bij het afdrukken/verzenden van de nota/factuur
- De koppeling met de Kamer van Koophandel is toegevoegd op het klanten scherm op het tabblad Zakelijk
- ADN/PMB: Er kunnen nu meerdere boekingen per polis worden verwerkt
- Bij het boeken kan het boeknummer automatisch worden verhoogd (aan-/uitzetten bij de gebruikersinstellingen)
05-05-2021 - 2021.5.151.30 Minor update
bugfixes
- Collectiviteiten worden in een polis nu (weer) gesorteerd op omschrijving
- Aplaza vanaf de klant en Aplaza vanaf de polis zijn tijdelijk uitgeschakeld
- Kolommenbalans geeft nu weer de situatie weer op een moment en niet over een periode
- De datum van EML-bestanden wordt nu weergegeven als “Assistentdatum”. Die datum is ongevoelig voor de Windows-indexeringsfout
- Als de nieuwe notitiemethode wordt gebruikt is het scherm “oude notities” readonly
- De afwijkende premiebetaler kan nu worden ingesteld zoals het hoort
uitbreidingen/nieuwe functies
- Woonplaatsen kunnen nu in één keer worden omgezet in hoofdletters (Constanten, Algemeen)
- ADN-berichten kunnen nu weer worden bekeken
- Locking kan nu worden aangestuurd in ass20.ini – standaard is lpPessimistic
- Alle Burgerservicenummers (BSN's) kunnen in één keer worden nul gesteld (Constanten, Algemeen)
- Het belang op het klantenscherm neemt nu eventueel ook periodieke facturen mee
- Lijst “burgerlijke staat” bijgewerkt
- Op het scherm nota’s/facturen afdrukken/verzenden kan de gebruiker nu een sjabloon kiezen dat wordt gebruikt bij het afdrukken/verzenden van de nota/factuur
- De koppeling met de Kamer van Koophandel is toegevoegd op het klanten scherm op het tabblad Zakelijk
- ADN/PMB: Er kunnen nu meerdere boekingen per polis worden verwerkt. Zie voor de vernieuwde verwerking het tabblad “Uitleg” onder PMB-berichten
Meer uitleg vind je hier: nieuwe functies in versie 2021-5-151-30
11-02-2021 - 2021.2.151.29 Minor update
bugfixes
- Het opslaan van een notitie heeft nu de juiste functionaliteit.
- Het vinkje bij “woonplaats in hoofdletters” blijft nu staan na opnieuw opstarten.
- De rode kruisjes bij het klant- en polisscherm hebben weer de oorspronkelijke functie – “annuleren”.
Werk je al met versie .29? Je kunt de update opnieuw uitvoeren, zodat deze bugs verholpen zijn.
27-01-2021 - 2021.1.151.28 Major update
bugfixes
- De ingestelde kolombreedtes in het documentencentrum blijven nu bewaard. De kolommen ‘Naam’, ‘Grootte’, ‘Itemtype’ en ‘Gewijzigd op’ zijn verplicht (bedacht door Windows). Je kunt de kolommen niet verwijderen, dan krijg je een foutmelding. Je kunt de kolommen wél klein maken, minimaliseren op bijv. 0 breedte, zodat ze uit beeld zijn.
- De ingestelde sortering in het documentencentrum blijft nu bewaard.
- De RDW koppeling haalt nu het juiste bouwjaar op.
uitbreidingen/nieuwe functies
- Het EBV scherm is opgefrist.
- Het nieuwe Aplaza platform is geactiveerd. Let op: vanaf 01-02-2021 is het oude Aplaza platform niet meer actief. Maak je gebruik van Aplaza? Dit werkt alleen met Assistent versie 28 of hoger.
16-10-2020 - 2020.10.151.27 Minor update
bugfixes
- Documentencentrum herschreven
- Aplaza: DBS-documenten worden nu weer op de juiste manier verwerkt..
06-10-2020 - 2020.10.151.26 Minor update
bugfixes
- Aplaza: DBS-documenten kunnen nu weer automatisch worden verplaatst..
02-10-2020 - 2020.10.151.25 Minor update
bugfixes
- De documenten worden nu een stuk sneller getoond.
- De lijst 'Getoonde velden/kolommen aanpassen' op het hoofdscherm wordt nu in alfabetische volgorde
getoond - Oude notities konden op polisniveau niet gewijzigd/verwijderd worden
- Schadeoverzicht: Export naar Excel. De nieuwe notities werden niet opgenomen in het Excel bestand
- Bij het inlezen van een ADN prolongatiebericht wordt een 'LET-OP' melding getoond als de in het bericht opgenomen boeking onjuist is
- Postcode-koppeling: de woonplaats kan nu optioneel met hoofdletters worden getoond
- Bij het slepen van een e-mail uit Outlook naar Assistent kwam de vraag 'Bestaat al / overschrijven J/N'
terwijl het bestand nog niet bestond - Slepen van een e-mail naar Assistent: De bestandsnaam wordt opgebouwd uit de onderwerp tekst. Als deze
tekst te lang is kwam er een foutmelding. Nu niet meer. - Bij slepen van bestanden naar een documentvenster komt de vraag of de originele bestanden verwijderd moeten worden. Bij het slepen van veel bestanden moest dan vaak op "ja" of "nee" worden geklikt. Nu kan ook worden gekozen voor "Ja op alles" of "Nee op alles"
- Bij het opstellen van een email konden lettertype en - grootte niet worden aangepast
- De kolomnamen op het DBS-scherm zijn aangepast
16-09-2020 - 2020.9.151.23 Minor update
bug-fixes
- Nota's afdrukken/verzenden (Bestand - Nota's klanten - Nieuwe nota's afdrukken/verzenden): Meerdere nota's exporteren naar pdf werkte niet. Er werd maar een nota in de PDF-file opgenomen.
- ADN: wanneer een pakketmantel op vervallen staat werd de provisie van de onderdelen niet geboekt
- APLAZA: opnieuw verwerken van een bericht werkte niet goed
- Op klantniveau kon een document niet naar een map worden gesleept
- Als de gebruiker van de agenda naar het polis-scherm ging en daar afsloot met ESC werden alle tabellen gesloten - dus ook de agenda
Wanneer de gebruiker bij het polis-, schade- en hypotheekoverzicht in de balk het klantnummer wijzigde werd dat ten onrechte óók in de klantentabel gewijzigd - Bij SEPA-incasso werden soms lege bestanden aangemaakt met code 'OOFF'. Nu wordt alles aangemaakt als 'CORE' en 'RCUR'
uitbreidingen/nieuwe functies
- Bij 'Nieuwe facturen afdrukken/verzenden' worden de dagstaten behorende bij een factuur nu als bijlage mee gezonden
- Bij de overzichten 'Kolommenbalans', 'Saldibalans' en 'Resultatenrekening' (Bestand - Boekhouding - Overzichten) is het selectieveld 'periode van' toegevoegd.
- Het SEPA betaalbestand is uitgebreid met de velden <CtrlSum> in de <GrpHdr> en velden <NbOfTxs> en <CtrSum> in het <PmtInf> segment
- Er is nu een koppeling met het postcodeboek
- Vóór het per e-mail verzenden van facturen kan een sjabloon worden gekozen
- De gegevens van de bestuurder kunnen nu in een polis worden overgenomen uit het klantrecord
- Bij het wijzigen van het veld NotaAfdrukken in een pakketmantel worden de onderdelen ook aangepast
- Reden hypotheek "hoofdelijk ontslag" toegevoegd
- Het nieuwe platform voor APlaza is ingebouwd
- ADN Prolongaties: Als de bedragen van de door de maatschappij aangeleverde ADN prolongatie onjuist zijn wordt hier melding van gemaakt op het scherm Verwerk ADN-bericht, op de assistent borderel (de achtergrond van het veld 'Netto mij' wordt grijs gekleurd) en op het ADN-tabblad van de polis.
23-07-2020 - 2020.6.151.22 - Minor update
bug-fixes
- het veld Collectiviteiten op het polisscherm liet de ID zien en niet de omschrijving
- foutmelding "PolOverzQuery: Record niet gevonden" verholpen
- een fout wachtwoord bij inloggen gaf foutmeldingen
- een nieuwe krabbel kreeg altijd de datum 27-03-2020
- sommige vaste selecties gaven een foutmelding
- bij het aanpassen van een geïmporteerde bankmutatie kon je niet kiezen voor subagent of maatschappij
- bij het aanmaken van een bic-code trad een foutmelding op
- bij het toevoegen van een onderdeel aan een standaardpakket trad een foutmelding op
- opstarten zonder internetverbinding gaf een foutmelding
- de filter op het sjablonenscherm werkte niet goed
- bij het verwijderen van een gebruiker gebeurde er niets met diens agendapunten, klanten, etc.
- een afgelegde nota was niet zichtbaar in de lijst "nieuwe nota's" maar werd toch afgedrukt
- een eenmaal doorgeboekte regel kon niet meer automatisch worden teruggeboekt.
- bij het verwijderen van een polis vanuit klanten/polisoverzicht verschoof het balkje onder ''verwijderen'' naar boven waardoor je de bovenste functies niet meer kon aanklikken.
- hypotheken: Op tabblad 'Voortgang' waren de velden 'Datum offerte' en 'Datum verzending offerte naar klant'
gekoppeld aan hetzelfde database veld - het aanmaken van een dagstaat gaf er een foutmelding ('' is geen waarde)
- bij een pakketmantel werd het vinkje 'Nota afdrukken' niet gewijzigd bij de pakketonderdelen
- als een branchecode in de polistabel niet meer bestaat in de branchetabel trad een foutmelding op bij het managementoverzicht 'Bestandsoverzicht verzekeringen'
- Bij het verwijderen van een branchecode werd niet gecontroleerd of die branchecode werd gebruikt in andere tabellen
- De totaaltelling bij de tijdregistratie klopte niet (83 sec in een minuut)
- Knop 'Factureren' op periodieke facturen bij de klant verwijderd: die gaf een oneindig aantal facturen
- Aplaza: Niet alle documenten werden meegenomen bij het verwerken van een xml document (Diverse functies - Aplaza bestand opnieuw verwerken).
- Een gekozen collectiviteit kon niet meer worden verwijderd
uitbreidingen
- bij het afleggen v/e agendapunt wordt nu meteen de naam van de "aflegger" ingevuld
- nu kan een pakket ook in een keer naar een andere klant worden verplaatst
- een pakket kan nu in een keer worden verwijderd
- bankmutaties kunnen nu ook worden verwijderd zonder te zijn doorgeboekt
- e-mails kunnen nu vanuit Outlook naar Assistent worden gesleept
- nieuw veld bij gebruikers: Vervallen. Vervallen gebruikers kunnen niet inloggen en zijn nergens zichtbaar. Bij vervangen van de een gebruiker worden de tijdregistratie, vervallen agendapunten en notities niet aangepast naar de vervangende gebruiker. In de constanten kan worden aangegeven of vervallen gebruikers getoond moeten worden in het overzicht gebruikers etc.
- zoekscherm openstaande posten in de boekhouding toont nu óók de afgelegde posten
16-06-2020 - 2020.6.151.19 Minor update
bug-fixes
- bij het verwijderen van een polis bleven documenten achter
- het polisoverzicht kon niet meer als RTF opgeslagen worden
- bij alle rapportages kan nu weer gekozen worden voor diverse export mogelijkheden
- de lichtkrant werd altijd getoond, ook wanneer deze uitgezet werd
- zoeken naar notities in een nieuwe hypotheek resulteerde in een foutmelding
- het inlezen van documenten werkte traag
uitbreidingen
- importeren bankmutaties: indien mogelijk word nu ook het nota-/factuurnummer ingevuld
- vanaf het hoofdscherm kunnen documenten van een klant benaderd worden
- de notities volgens de nieuwe methode hebben nu ook de F5-functionaliteit
- de agendaknop knippert nu alleen als er agendapunten voor de ingelogde gebruiker zijn
- bij het aanvinken van "afgelegd" bij het muteren van een agendapunt wordt nu meteen de naam van de "aflegger" ingevuld
- extra velden toegevoegd aan nota- en factuursjablonen
03-06-2020 - 2020.6.151.18 Minor update
bug-fixes
- EML-fix ingebouwd werkt nu automatisch
- Outlook-items worden nu juist gesorteerd
- vrije velden konden niet worden gewijzigd
- grootboekrekening 0 kan niet meer worden aangemaakt
- nota's werden niet meer afzonderlijk opgeslagen
- hypotheekscherm liet soms een verkeerde klantnaam zien
- bovenmarge op brieven/nota's kon niet worden bijgesteld
- omschrijving grootboekrekening op het afdrukvoorbeeld was verwisseld met de omschrijving van de eerste boeking
- afdrukvoorbeeld is nu weer schermvullend
- database-fouten werden niet getoond en voor gebruikers leek het dan dat Assistent "vastliep"
- er kan geen dagboek meer worden gekoppeld aan een grootboek rekening als aan die rekening al een dagboek is gekoppeld
- CSV-bestanden die via Aplaza binnen komen worden nu goed geplaatst
- bericht.rcv opsplitsen ging mis wanneer een onbekende maatschappij werd aangeleverd
- notities die via een gekoppelde relatie werden toegevoegd werden op de verkeerde relatie opgeslagen
- wanneer een polis opgezocht wordt wordt op het hoofdscherm ook de relatie geselecteerd, bij het sluiten van het zoekscherm sprong het hoofdscherm echter weer naar de eerste klant
- het postcodemasker werd niet goed gezet als er in de constanten nog geen keuze was gemaakt
- knoppen/menu op schade-overzicht werkte(n) niet goed
uitbreidingen
- lichtkrant ingebouwd
11-05-2020 - 2020.5.151.15 Minor update
bug-fixes
- Het afleggen van facturen gaf in sommige gevallen een foutmelding
- Het verwerken/boeken van PMB-berichten gaf een foutmelding
- Het wijzigen van een Aplaza-gebruiker ging niet goed
- Zoeken op postcode functioneerde niet goed
- De outlook-koppeling sorteerde niet meer op datum
- Afdrukken in PDF kun je weer uitzetten
08-05-2020 - 2020.5.151.14 Minor update
bug-fixes
- Zoeken op naam werkte niet goed
- Het invoeren van een notitie (F5) gaf een extra lege regel
- Het afdrukken van notities werkte niet goed
- Het ophalen van Aplaza-documenten gaf soms "onbekende" documenten weer
07-05-2020 - 2020.5.151.13 Minor update
bug-fixes
- Samenvoegvelden bij standaard e-mailteksten werden niet goed weergegeven
- Het slepen van documenten op polisniveau werkte niet goed
- Het importeren van HDN-berichten maakte lege leningdelen aan
- Buitenlandse postcode konden niet meer ingevoerd worden
- Het scrollen in overzichten werkte niet goed
- Het wijzigen van een agendapunt op pakketniveau ging niet goed
- Het afleggen van nota's werkte niet goed
04-05-2020 - 2020.5.151.12 Minor update
bug-fixes
- Het verwerken van PMB-berichten gaf in sommige gevallen een foutmelding
- Het opslaan van een nota gaf in sommige gevallen een foutmelding
- Leningdelen op een nieuwe hypotheek werden pas zichtbaar na het wisselen van tabblad
- Zoeken op postcode functioneerde niet goed
- Diverse kleine bugs opgelost in de boekhouding
01-05-2020 - 2020.5.151.11 Minor update
bug-fixes
- Type klant kon niet meer worden aangemaakt
- Op klantniveau waren de oude notities niet zichtbaar
- Er kon niet worden gescrolld in de "oude notities"
- Bij het ophalen van Aplaza-berichten trad een foutmelding op
- Het aanmaken van standaardbrieven op polis-, schade- en hypotheekniveau werkte niet goed
29-04-2020 - 2020.4.151.10 Major update
bug-fixes
- I.v.m. indexproblemen wordt nu bij EML-files de datum aanmaak getoond en NIET de datum laatste wijziging. Bij de andere files is dat ongewijzigd.
- Bij een brc<200 is de ass.bel. ingevuld. ga je dan naar een brc >200 en <400 moet de assbel op 0 worden gesteld. Dat gebeurde niet - nu wel.
- Als op het hoofdfscherm de kolom "typeKlant" is geselecteerd en de gebruiker verwijderde d.m.v. F3 een waarde uit de tabel "typeKlant" bleef de waarde in de kolom op het hoofdscherm ongewijzigd. Die kolom wordt nu wél bijgewerkt.
- De hypotheekkoppeling in een polisdossier is vanaf nu alleen zichtbaar bij branchecodes tussen 299 en 400
- Een gebruiker zonder volledige toegang kon via het tray-icon toegang krijgen tot de Constanten.
- Bij het omzetten van een polis in een pakketmantel werden niet alle (ADN)velden nulgesteld.
- Wanneer in klant-, polis, schade- of hypotheekdossier werd gedubbelklikt op het overzicht op het tabblad agenda verscheen een leeg agenda-item
uitbreidingen
- De logfunctie is nu standaard altijd aan.
- Nu kan er ook een boekingsstuk worden gescand (en weer bekeken) op het scherm "OPL fakturen". Ook kan elk willekeurig document aan de boeking worden gehangen. Dat kan ook op het scherm "aanmaken/muteren boeking".
- MT940-bestanden kunnen in de boekhouding worden ingelezen. Het boeken van bankafschriften gaat daardoor veel sneller dan voorheen.
- De lay-out van nota's en facturen is voortaan geheel vrij
- Bij het muteren van een polis kunnen de branchecodes nu ook alfabetisch worden gesorteerd (Bestand, Gebruikers, Persoonlijke instellingen)
- Voortaan krijgt een gebruiker een melding dat het record in gebruik is bij het benaderen van het record en niet achteraf bij het opslaan van de wijzigingen.
- Bij een autoverzekering kunnen nu meer gegevens van de bestuurder worden vastgelegd (naam, postcode, huisnummer en geboortedatum)
- Printwerk wordt nu ALTIJD in PDF aangemaakt
- Bij het verlaten van het hoofdscherm wordt dat scherm leeg gemaakt, zodat een gebruiker een klant kan laten meekijken zonder dat die alle andere klanten ziet.
- Postcodes in het klantenrecord kunnen nu alleen worden genoteerd als 9999 AA.
- Er kan nu naar documenten worden gezocht
- Op het scherm Wijzigen Periodieke Factuur kan het totaalbedrag van de factuur nu een stuk eenvoudiger worden berekend.
- Notities worden nu in tabelvorm opgeslagen - dat maakt zoeken mogelijk
- Bij een backup worden eventuele fouten in een logfile vastgelegd en wordt de backup niet tussentijds siltgezet om de fout te laten zien
- Email-gegevens (username password etc) moeten nu ingevuld worden op gebruikersniveau (persoonlijke instellingen en muteren scherm)
- Bij eenmalige facturen kan nu worden gekozen voor "vaste" omschrijvingen
26-11-2019 - 3.1.50.8 - Minor Update
- APLAZA: In sommige gevallen ging het vertalen van documenten niet goed
22-11-2019 - 3.1.50.7 - Minor Update
- ALGEMEEN: In sommige gevallen toonde Assistent een foutieve datum bij e-mails op het tabblad documenten
- APLAZA: Het ophalen van documenten gaf soms een foutmelding "Lijstindex buiten bereik"
- APLAZA: Het verwerken van documenten gaf soms een foutmelding "Ongeldige waarde voor veld maatschappijnummer"
- INCASSO: Een incassobestand werd in sommige gevallen afgekeurd
- POLISSEN: In sommige gevallen werd het assurantiebelasting percentage niet juist aangepast bij het veranderen van een branchecode
12-11-2019 - 3.1.50.6 - Minor Update
bug-fixes
- APLAZA: In sommige gevallen werden documenten van VCN niet goed opgehaald
- INCASSO: Het exporteren van een incasso-bestand gaf soms teveel decimalen
- NOTA: Het afleggen van nota's duurde soms erg lang
- POLISSEN: De knop "claimen/niet claimen" gaf in sommige gevallen een onjuiste uitkomst
- SCHADE: Het aanmaken van een nieuw schadedossier gaf een foutmelding wanneer het veld eigen risico op de bijhorende polis leeg was
uitbreidingen
- ALGEMEEN: Licenties worden nu automatisch opgehaald
- ALGEMEEN: Geldverstrekker2 is op hypotheekniveau nu ook beschikbaar als samenvoegveld voor standaardbrieven en vaste e-mailteksten
- BOEKHOUDING: De boekhouding kan nu alleen gebruikt worden indien de vaste instellingen volledig zijn ingevuld (constanten)
04-06-2019 - 3.1.50.5 - Minor Update
bug-fixes
- ADN: In sommige gevallen werd de mutatiecode niet goed aanpast bij het verwerken van een PMB-bericht
- APLAZA: Het verwerken van PDF-documenten ging niet goed indien er geen polisnummer werd aangeleverd
- APLAZA: Het verwerken van een SVE-bericht gaf soms de foutmelding: "Ongeldige conversie voor variant-type"
- EMAIL: Bij het opstellen van een e-mailsjabloon voor het versturen van nota's en facturen werd het standaard lettertype niet goed overgenomen
- KLANT: De velden "TypeKlant" en "sub agent" tonen nu weer de omschrijving i.p.v. de codering
- POLIS: In sommige gevallen werd een foutmelding getoond wanneer het aanmaken van een nota geannuleerd werd met de ESC-knop
- SCHADE: Bij het opstellen van een e-mail op schadeniveau overschreef Assistent het onderwerp van de e-mail
02-05-2019 - 3.1.50.4 - Minor Update
bug-fixes
- ADN: In sommige gevallen werd de mutatiecode van een polis niet correct gewijzigd bij het verwerken van een PMB-bericht
- ADN: In sommige gevallen gaf Assistent een foutmelding bij het aanmaken van een boeking vanuit het PMB-scherm
- APLAZA: Het verwerken van SVE-berichten gaf soms een foutmelding
- APLAZA: Schadedocumenten werden niet goed aan schadedossiers gekoppeld
- APLAZA: Documenten werden soms niet goed gekoppeld indien de maatschappij een foutief polisnummer aanleverde
- EMAIL: Bij het toevoegen van (meer dan 7) bijlagen werd het e-mailscherm niet goed aangepast
- EMAIL: De samenvoegvelden notaris, taxateur en makelaar werden niet goed gevuld bij het opstellen van een standaard e-mailtekst
- EMAIL: Bij het selecteren van een e-mailtekst worden de voorvoegsels (K_) nu uit de onderwerpregel weggelaten
- EMAIL: E-mailteksten worden nu weer gesorteerd weergegeven
- HYPOTHEEK: Op de papieren afdruk van een hypotheekoverzicht werd het veld "totaal hypotheek" niet correct afgedrukt.
- INCASSO: Assistent exporteert nu nog maar 1 incasso-bestand (RCUR)
- KLANT: Het wijzigen van het veld "Type klant" werd niet opgeslagen wanneer men met de ESC-knop de klantenkaart afsloot
- POLIS: Documenten werden niet goed opgeslagen wanneer een nieuwe polis nog niet in de database was opgeslagen
- POLIS: Wanneer men vanuit het "hoofd"-polisoverzicht een pakketmantel muteerde, werden bijbehorende pakketonderdelen niet bijgewerkt
- POLIS: Bij de knop "gegevens overnemen..." op het tabblad "premiegegevens - berekend" kwamen soms afrondingsverschillen voor
- POLIS: De knop "claimen/niet claimen" rekent nu met alle premievelden
- SCHADE: Bij het maken van een boeking werden de velden WA en CASCO niet ingevuld indien deze leeg waren
uitbreidingen
- APLAZA: De connect-postbus wordt nu ook leeggehaald (o.a. voor documenten en berichten van VCN)
19-03-2019 - 3.1.50.3 - Minor Update
bug-fixes
- EMAIL: Standaardbijlagen werden niet altijd goed toegevoegd
14-03-2019 - 3.1.50.2 - Minor Update
bug-fixes
- EMAIL: Oude e-mailteksten werden niet meer getoond nadat er een nieuwe was aangemaakt
13-03-2019 - 3.1.50.1 - Major Update
bug-fixes
- ADN: Mutatiecodes worden nu goed overgenomen bij een dubbele boeking in PRL of PMB berichten
- ADN: Mutatiecodes worden nu goed overgenomen bij PBI berichten
- ADN: POR codes zonder hoofdletter worden nu goed ingelezen
- ALGEMEEN: Het was mogelijk om een spatie in de gebruikersnaam op te nemen
- ALGEMEEN: Selecties konden worden gemaakt door iemand zonder deze rechten
- APLAZA: Documenten op schadeniveau werden in sommige gevallen niet goed gekoppeld
- HDN IMPORT: De import is aangepast aan de gewijzigde standaard
- HDN IMPORT: Voorletters worden soms zonder puntjes aangeleverd; nu wordt dat gecorrigeerd overgenomen
- KLANT: Bij het verwijderen van een klant werden eventueel gekoppelde mailings niet verwijderd
- KLANT: De koppeling met Clareo op klantniveau aangepast naar Findash
- TIJREG: Bij het opslaan van een tijdregistratie in de tweede instantie werd de juiste gebruikerscode niet meegenomen
uitbreidingen
- AGENDA: Onthoudt de keuze "geselecteerd" of "allemaal" bij het afdrukken van de agenda op het hoofdscherm
- ALGEMEEN: Het verwijderen van een klant is moeilijker gemaakt. Voortaan moet eerst "VERWIJDEREN" worden ingetikt
- ALGEMEEN: De ESC-knop sluit nu alle schermen en niet meer sommige (M.u.v. het hoofdscherm)
- APLAZA: Bij het verwerken van SVE-berichten wordt nu ook het e-mailadres en telefoonnummer op klantniveau ingevuld
- DERDEN: Mogelijkheid om de regel te kopiëren via rechtermuisknop
- EMAIL: Standaard e-mailteksten zijn aangepast, het is nu mogelijk om standaard e-mailteksten met opmaak te maken
- FACTUUR: Het is nu mogelijk om facturen per e-mail te sturen
- HDN IMPORT: Tekstregels(notities) worden nu ook overgenomen
- NOTA: Het is nu mogelijk om nota's per e-mail te sturen
- POLIS: Bij het afdrukken van polisoverzicht lang de schadevrije jaren toegevoegd
- POLISOVERZICHT: Op het printform worden onnodige velden bij pakketmantels nu niet meer afgedrukt
23-03-2018 - 3.1.49.1 - Major Update
bug-fixes
- APLAZA: Wanneer een aanhalingsteken (") voorkwam in een klantnaam ging het verwerken van een SVE-bericht niet goed
- APLAZA: Wanneer je het koppelen van een document afbrak, werd het document in sommige gevallen gekoppeld aan de klant die als laatste opgezocht was
- APLAZA: Wanneer een "="-teken in een databaseveld voorkwam werkte het koppelen aan een klant niet goed
- APLAZA: Schadedocumenten werden in sommige gevallen niet goed uitgelezen
- APLAZA: Bij het verwerken van APLAZA-SVE berichten werden incasso codes in sommige gevallen verkeerd gezet
- ALGEMEEN: Documenten slepen op polisniveau in een submap werkte niet goed
- ALGEMEEN: De klanthistorie-knop werkte niet goed
- EMAIL: Wanneer je iemand een BCC wilde sturen en álleen het bcc-emailadres invulde werd de mail niet gestuurd
- OUTLOOK: E-mailtjes met een "tab"-teken in de onderwerpregel konden niet worden verplaatst
- POLIS: Het verplaatsen van een polis naar een andere klant ging niet goed wanneer er nog documenten geopend waren
uitbreidingen
- ALGEMEEN: In het kader van de aankomende AVG hebben we alle tabellen versleuteld met een wachtwoord
- HDN-Import: Indien er een polis aanwezig is wordt deze ook geimporteerd
- HDN-Import: We hebben de koppeling weer opgepoetst; Bic, telefoonnr partner, e-mail partner, einddatum legitimatie klant en partner, BSN Partner worden ook weer geimporteerd...
- INCASSO: CtrlSum toegevoegd aan de Sepa-XML-Export
- OUTLOOK: Het is nu ook mogelijk om e-mails te verplaatsen naar verwijderde items door in het overzicht op delete te drukken
- TIJDREGISTRATIE: Bij het declaren van tijdregistraties wordt nu de gebruiker overgenomen van wie de tijdregistraties zijn in plaats van diegene die aan het declareren is
- SCHADE: Op het tabblad derden van een schadedossier kun je nu ook naar "derden" zoeken
03-07-2017 - 3.1.48.4 - Minor Update
bug-fixes
- ALGEMEEN: Wanneer na het aanmaken van een klant, direct documenten werden toegevoegd d.m.v. slepen werden deze in sommige gevallen niet opgeslagen
- APLAZA: Delta Lloyd leverde NAW-gegevens onder andere labels aan bij SVE-berichten waardoor ze niet goed verwerkt konden worden
- APLAZA: Op het tabblad Aplaza-DBS kon niet goed gesorteerd worden op datum
- TIJDREGISTRATIE: Wanneer het aanmaken van een nieuwe klant werd geannuleerd werd een tijdregistratie toch opgeslagen
- HYPOTHEEK: HDN-berichten van findesk konden niet goed ingelezen worden
- INCASSO: Bij het aanmaken van een losse incassoregel kon het IBAN met kleine letters ingevuld worden
- OUTLOOK: Bij Client/Server-installaties werden in sommige gevallen e-mailberichten van andere postvakken getoond
- SCHADE: Wanneer een klant geen schades had kon je toch dubbelklikken in het schadeoverzicht op klantniveau, er werd dan een leeg schadedossier geopend met een foutmelding
uitbreidingen
- ALGEMEEN: Onder help (in het hoofdscherm) hebben we een functie toegevoegd die datums van EML-bestanden kan herstellen
- KLANT: Via "klanten, zoeken" kan nu ook gezocht worden op IBAN
- KLANT: Een IBAN kan alleen nog met hoofdletters ingevoerd worden
- KLANT: Het oude banknummer kan niet meer gebruikt worden
- ROLLS: De koppeling is op de schop genomen, zo worden NAW gegevens nu beter ingevuld, kunnen naast polissen ook offertes en aanvragen overgenomen worden en worden de premiegegevens beter overgenomen